
עובדה ידועה היא כי למיקום שבו נציב את המוצרים בחנות שלנו ולמדפים שעליהם נציב את המוצרים יש חשיבות רבה במכירתם. כשאתם מעוניינים בהגברת המכירות של מוצר כזה או אחר, או בתצוגה מסועפת של המוצרים שלכם בחנות אתם צריכים מדפים לחנות שיתאימו לגישה השיווקית שלכם ויעזרו לכם להוציא אותה לפועל. בעמוד זה נדבר על בחירת מדפים לחנויות ונמסור טיפים מרכזיים בנושא.
האם תצוגה נכונה מוכרת יותר?
כמה פעמים קרה לכם שמילאתם עגלה שלמה בסופר, הגעתם לקופה והוספתם לעגלה שלכם, מבלי להרגיש, עוד מסטיק פה, שוקולד שם והגדלתם את החשבון שלכם ב-10-20 שקלים? אם לכם זה קורה, גם ללקוחות שלכם זה יקרה. תצוגה נכונה של המוצר שלכם מוכרת יותר, הן מבחינת המיקום שלו והן מבחינת אמצעי התצוגה שעליו הם נמצאים. כשבוחרים מדפים לחנויות חשובה ההתאמה בין המדפים עצמם למוצר שאותו הם מקדמים ולמאפיינים נוספים הקשורים למיקום המדף בתוך החנות.
מיקום המדף
את המוצרים שתרצו לקדם יותר מעל פני האחרים, כמו למשל מוצרי מבצע או מוצרי החודש, כדאי למקם בגובה העיניים על מדפים נפרדים על מנת להדגיש את הייחודיות של המוצר על פני האחרים. במצב של הצבת מדף בצורה בודדת על פני האחרים כדאי יהיה לבחור במדף ייחודי בעל אופי שונה מהמדפים האחרים המוצבים בחנות, במטרה להדגיש את הרושם שאותו אתם מעוניינים להעביר. במקרים שבהם תעדיפו להציג את המוצרים שלכם יחד עם סטים של מוצרים דומים או לצד מוצרים מאותו סוג, תצטרכו לעשות זאת באמצעות מדפים תואמים שיכולים ליצור הרגשה של אחידות, קשר וקרבה בין המוצרים שאותם אתם משווקים ומקדמים.